sygalskap fra ende til annen

Starlight City Dress

| On
09:08
Mønster: Starlight City Dress fra http://lilluxecollection.com
Stoff: Stoff og Stil

Jeg fant mønsteret på instagram for noen uker siden, og syns toppen var veldig stilig. Alt utenom ermene er vrangsydd, noe som gir et veldig fint resultat. Ryggen er på en måte vridd, og "vridningen" går akkurat midt over bh-stroppen! Det er genialt, for hvis jeg måtte gå uten bh hadde den sikkert aldri blitt brukt. 

For to uker siden bestemte jeg og søsteren min oss for å ha en sykveld når jeg var i Bergen. Hun tok med overlocken sin opp til våre foreldre, og vi brukte min mor sin symaskin. Vi sydde toppene den kvelden, mens jeg hadde skjørtet fra før, og hun sydde det seinere. Toppen er veldig åpen i ryggen, og da syns jeg det er greit at den ikke er så utringet foran. Man kunne sy den som kjole, men jeg valgte å bare sy toppen siden jeg har et par skjørt som kan passe. Nederst i toppen er det en bred strikk som gjør at den holder seg på plass med skjørt også. 

Skjørtet sydde jeg da jeg bodde i Trondheim og fant dette nydelige viskosestoffet på jobb på S&S. Det er "litt" mer fargerikt enn stoffene jeg pleier å velge, men jeg syns det er veldig fint likevel! 




6 kommentarer on "Starlight City Dress"
  1. Så mye fint du syr! Selv kjøpte jeg meg en enkel, men helt grei symaskin for 5-6 år siden, men dessverre har den ikke blitt så mye brukt... Men når jeg leser bloggen din får jeg lyst til å forsøke litt igjen. Hvilke enkle kjole/skjørt-mønster (til voksen) ville du ha anbefalt for en som har sydd bittelitt før, men som definitivt går under kategorien "nybegynner"? Bor i Trondheim og har Stoff og Stil ikke så langt unna...

    SvarSlett
  2. Den er så fin, og du kler den så godt! <3

    SvarSlett

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9

Custom Post Signature

Custom Post  Signature