sygalskap fra ende til annen

Granville-skjorte

| On
19:09
Mønster: Granville Shirt fra Sewaholic
Stoff: bomullspoplin fra Stoff og Stil

Yay, endelig har jeg sydd granville-skjorten! Og jeg er litt stolt over denne, på grunn av fine detaljer og relativt god match av rutemønsteret. 
Jeg har ønsket meg mønsteret lenge, og kjøpte det i eksamensperioden i desember (!) slik at jeg skulle ha noe fristende å sy rundt jul. Jeg kom så langt som å kjøpe et veldig fint viskose-stoff og å klippe ut mønsteret i riktig størrelse, men der sa det visst stopp. Alt ble liggende i noen måneder, men da jeg var på Stoff og Stil i forrige uke kom jeg over dette stoffet. Jeg har sett på det flere ganger før, og da det var på tilbud til bare 39 kr per meter måtte jeg jo bare ta det! 

Jeg begynte på skjorten torsdag kveld da jeg kom tilbake til Sogndal, men kom ikke så veldig langt før jeg møtte på problemer. Av en eller annen grunn passet ikke kragen i det hele tatt (fullt mulig at jeg har klippet ut feil altså!), og jeg var ikke så motivert på å gå løs på det da. Fredag fikk jeg justert kragen og da gikk resten ganske fint! Det som var mest tankekrevende på dette prosjektet var definitivt klippingen. Siden stoffet er rutete ville jeg få rutene til å matche i sømmene, noe som ikke var like lett alle steder, da stripene er veldig asymmetrisk. I tillegg har jeg klippet noen av delene på full skrå. På grunn av rutemønsteret ga jeg faktisk opp å lage klaffer på lommene, men det skal jeg definitivt gjøre neste gang. 

Detaljbildene kommer seinere! 
Dårlig hårdag/morgen!
Be First to Post Comment !
Legg inn en kommentar

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9

Custom Post Signature

Custom Post  Signature