sygalskap fra ende til annen

Sy pannebånd

| On
09:24
Denne tutorialen viser hvordan man syr et tosidig pannebånd. Jeg bruker vanligvis ull på innsiden, men nå er det jo snart sommer, så denne gangen ble det dobbel jersey. 


Klipp ut to rektangler etter dine mål. 50 cm x 10 cm passer fint til meg. Ta gjerne hodeomkretsen minus 4-5 cm, avhengig av hvor elastisk stoffet er.  

Legg stoffene rett mot rett

Sy langsidene, enten med overlock eller en stretch-søm på vanlig symaskin

 Du har nå sydd en "pølse". Vreng den slik at du har rettsiden ut og sømmene inn

 Den skal nå vrenges. Jeg stikker like godt hånden gjennom hele greien.. 

 Og drar den bakerste delen fremover slik at halvparten blir vrengt over den andre

Stoffene skal nå ligge slik. Pass på at sømmene treffer hverandre! 

 Slik skal det bli når neste søm er sydd, bare sånn at du har en forestilling av hva du holder på med..

 Dette er litt tricky og virker like ulogisk for meg hver gang. Du skal nå sy rundt den lille sylinderen du har fått

 Pass på at ikke noe av stoffet som ikke skal være med blir med..

 La det være igjen en åpning til å vrenge det hele gjennom

 Da er vi her igjen! Slik skal det nå se ut og du er klar til å vrenge pannebåndet

 Her lønner det seg å ikke lage et for lite hull, da blir det vanskelig

 Tada! 
 Sy igjen åpningen så fint du kan. Jeg er ingen mester på håndsøm, så har ikke noen sting å anbefale. Gjør som meg og sy så diskrèt du kan..

 Siden pannebåndet har sømmer på sidene blir det best med en liten omgang med strykejernet





Sånn, ferdig pannebånd! 


2 kommentarer on "Sy pannebånd"
  1. Tusen takk! Hurraaa!! Jeg satt og knøla med noen pannebånd, og klarte ikke å knekke koden på den siste sømmen! Uansett hva jeg prøvde så endte jeg med å måtte sy den siste sømmen slik at den synes hvis den er vrengt.. Men nå kan jeg prøve på nytt! :D

    SvarSlett
  2. Enda en gang har du lært meg noe nytt og som blir enkelt og godt forklart av deg, er så glad at det vet du ikke, for jeg har forsøkt å knekke denne koden selv. uten å lykkes. Nåååå starter produksjonen:-) Tusen takk.

    SvarSlett

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9

Custom Post Signature

Custom Post  Signature